Info

Info till våra hyresgäster

Hej!
Tack för att ni valde Thorgården Lurbo som lokal för er aktivitet. Det är vår föreningsgård vi tillhandahåller med enkla men funktionsdugliga lokaler. Vi, IF Thor, som annars vistas i gården är en ideell idrottsförening med ca 300 medlemmar och vi försöker göra vårt bästa för att ni ska trivas. För att er aktivitet skall löpa så friktionsfritt som möjligt vill vi gärna dela med oss av vissa erfarenheter vi gjort med våra tidigare hyresgäster. Om det är något ni undrar kan ni gärna kontakta vår uthyrningsansvarig. Kontakt

Varmt välkomna
IF Thor

  •  För att komma in i lokalerna behövs en nyckel. Den kan normalt kvitteras ut på vårt kansli som ligger i omedelbar anslutning till klubbgården. Vår kanslist finns på plats där under kontorstid. De väntar sig förstås att det är den som bokat som också hämtar nyckeln. Om nyckeln måste hämtas på annat vis är det viktigt att vi vet det i förväg. Våra kanslister kan även vara behjälpliga med enklare saker som t.ex. fylla på med förbrukningsmateriel i städskrubben om det tagit slut.
  • Inomhustemperaturen: I hallen, på väggen bredvid stora toaletten, finns en termostat som reglerar värmen i hela huset. Om många personer vistas i lokalen samtidigt kan det kännas skönt att för en stund slå av värmen. Det gör man genom att ställa omkopplaren bredvid termostaten på noll (”0”). Se bara till att slå på den igen efteråt (”1”).  Om det är för kallt i lokalerna beror det nog på något av det följande: 1)    Att någon varit framme och slagit av själva elementen eller nämnda omkopplare, eller  2)    Det är väldigt kallt ute och det blir inte varmare fast elementen går på max. 3)    Det är mycket spring i ytterdörren Kontrollera att elementen är på och sätt på en tröja. Vänligen, rör alltså inte termostaten – den skall stå på 19°C så som den sitter. Det går inte snabbare att få upp värmen om man vrider upp den!
  • Brandföreskrifterna tillåter att högst 50 personer befinner sig i huvudbyggnaden samtidigt. Dessutom råder rökförbud i lokalerna. Pälsdjur tillåter vi i annexet.
  • Eftersom vi inte har någon egen städpersonal vill vi förståss att ni städar väl. Vi förväntar oss t.ex. att golven skall vara sopade och våttorkade. Att möbler och annan inredning står på sina platser. Att köket är väl rengjort och iordningställt. Sopor från både kök och toa skall vara utburna till tunnorna vid vägen och nya påsar isatta. Städmaterielen skall också vara återställda. Efter t.ex en fest brukar det finnas skäl att även städa utanför husen. Glöm heller inte stänga av bastur och ställa upp innerdörrarna för utvädring. Lokalerna skall helt enkelt vara i uthyrbart skick. Tvingas vi själva städa efter er tar vi ut 500:-/tim eller hyr in en städfirma – vilket inte brukar bli så billigt…
  • Slutligen; för att förenkla diskusionerna kring eventuella brister i städningen har vi sammanställt en prislista för vissa förseelser. Vi kan i sammanhanget nämna att vi för närvarande håller på att införa rutiner för att bättre fånga upp och stävja den här typen av förseelser i syfte att även kunna ge kommande hyresgäster ett bra välkomnande.
Diskmaskinen ej tömd/rengjord 70:-
Oreda i städskrubben: 80:-
Röklukt i lokalerna: upp till 400:- Ouppbäddade sängar 40:-/säng.
Osvabbade golv: 200:-/rum
Kvarglömda sopor: min 50:- Okynnestömmd brandsläckare: 600:-
Oavtorkade bord: 100:-